ژانرهاي بازياز گيمرها س wereال شد كه معمولاً چند بار زيرشاخه هاي مختلف بازي هاي ويديويي مانند تيرانداز اول شخص ، استراتژي مبتني بر دور ، بازي هاي نقش آفريني آنلاين چند نفره (MMORPG) ، شبيه سازي زندگي و ساير موارد را بازي مي كنند. رتبه بندي ها در مقياس هاي ليكرت از 1 (هرگز) تا 4 (خيلي غالبا) انجام شد. با استفاده از طبقه بندي ژانرهاي بازي Apperley (2006) ، ما زيرشاخه ها را به ژانرهاي اصلي دسته بندي مي كنيم: (سبك = 2.54 ، SD = 0.84) ، استراتژي (M = 2.13 ، SD = 0.80) ، نقش آفريني (M = 2.01 ، SD = 0.73) ، و شبيه سازي (M = 1.58 ، SD = 0.44). خوشه اي براي زير ژانرهاي طبقه بندي نشده (M = 1.54 ، SD = 0.39) اضافه شد تا علاوه بر اين زير ژانرهايي مانند jump’n’runs و بازي هاي مهارتي را نيز در نظر بگيرد. آمار توصيفي و روابط متقابل همه اقدامات (از جمله جنسيت و سن) در جداول الحاقي S1-S4 ارائه شده است.
عملكرد روانشناختيشركت كنندگان در ساختارهاي زير رتبه بندي عملكرد رواني خود را ارائه دادند:
آسيب شناسي رواني عموميSCL-K-9 (Klaghofer and Brähler، 2001) ، يك نسخه كوتاه از SCL-90-R (Derogatis ، 1975) ، براي ارزيابي اختلال ذهني شركت كنندگان در مورد علائم روانشناختي (جسمي سازي ، وسواس-اجباري ، حساسيت بين فردي) اجرا شد. ، افسردگي ، اضطراب ، خصومت ، اضطراب هراسي ، ايده پارانوئيد و روان پريشي). نمره SCL-K-9 كاملاً با نمره اصلي SCL-90-R همبستگي دارد (93/0 = r). به 9 مورد در مقياس 5 درجه اي از نوع ليكرت از 1 (اصلاً موافق نيستيد) تا 5 (كاملاً موافق) پاسخ داده شد. آلفاي كرونباخ رضايت بخش بود (α = 0.77).
كنار آمدنما 10 راهكار مقابله اي را با COPE مختصر ارزيابي كرديم (كارور ، 1997 ؛ نسخه آلماني توسط نول و همكاران ، 2005) ، كه نسخه كوتاه تر COPE است (كارور و همكاران ، 1989): خود-انحراف ، انكار ، مصرف مواد ، تخليه ، خود سرزنش كردن ، از بين بردن رفتار ، پذيرش ، كنار آمدن فعال ، برنامه ريزي و تغيير فرم مثبت. دو مورد در هر خرده مقياس در مقياس هاي 5 درجه اي از نوع ليكرت از 1 (هرگز) تا 5 (خيلي غالبا) اجرا شد. روابط متقابل دو مورد در هر خرده مقياس از r = 0.32 ، p <0.001 براي بازآرايي مجدد مثبت تا r = 0.78 ، p <0.001 براي استفاده از مواد (به استثنا: r = -0.05 ، p = 0.01 براي خود پريشگري) متفاوت بود.
تاثير مي گذاردما تأثير كلي را به عنوان يك صفت اندازه گيري كرديم و در طول بازي هاي ويدئويي به عنوان حالت با استفاده از نسخه آلماني (كرون و همكاران ، 1996) از برنامه تأثير مثبت و منفي (PANAS ؛ واتسون و همكاران ، 1988) تأثير مي گذاريم. در مقياس 5 درجه اي از نوع ليكرت از 1 (به هيچ وجه) تا 5 (به طور كامل) ، شركت كنندگان شدت 20 صفت را ارزيابي كردند. آلفاي كرونباخ براي تأثير مثبت كلي 0.78 = α ، براي تأثير منفي عمومي 0.83 = α ، براي تأثير مثبت در هنگام بازي 0.85 = α و
یکشنبه ۰۷ دی ۹۹ ۰۹:۵۶ ۱۹ بازديد
ویزای سفر به باکو
آذربایجان در میان کشورهای بدون نیاز به ویزا برای ایرانیها طبقهبندی میشود. البته شما برای ورود به این کشور نیاز به ویزا دارید اما ویزای آذربایجان در فرودگاه باکو این کشور صادر میشود. ویزایی که در فرودگاه صادر میشود، برای ۳۰ روز اعتبار دارد. هزینهای که برای این ویزا میپردازید ۲۴ دلار است.
هزینه های سفر به باکو
۱- هزینه هتل و اقامت